پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215220
سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست
تاریخ انتشار : 1395/03/25 09:46:36
نمایش : 1116
مسول تعليم و تربيت ناحيه مقاومت بسيج فارسان گفت: سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست و هر چيزي آنرا به خطر بيندازد مانند آن است که جان او را به خطر انداخته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين  عبدالله رئيسي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت :از ديد اسلام،غيبت کردن به معني نقل بدي‌هاي يک فرد در جمعي که او در آن حضور ندارد به کار مي‌روداصطلاح ديگري که معادل معناي غيبت است، پشت سر کسي بدگويي کردن يا پشت سر کسي حرف زدن است. زماني آن چه، پشت سر کسي گفته مي‌شود غيبت نام مي‌گيرد که اولاً آن فرد از شنيدنش ناراحت شود، و دوم آن که آن حرف راست باشد. اگر آن چه پشت سر فردي گفته شد، راست نباشد، بهتان يا تهمت نام مي‌گيرد.
 
رئيسي در ادامه افزود : سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست و هر چيزي آنرا به خطر بيندازد مانند آن است که جان او را به خطر انداخته باشد.. گاهي ترور شخصيت از ترور شخص مهمتر محسوب مي‌شود و اينجاست که گاهي گناه غيبت کردن از قتل نفس نيز سنگين‌تر است. مفهوم غيبت چنانچه از اسمش پيداست بدين معناست که در غياب کسي سخن گويندمنتهي سخني که عيبي از عيوب او را فاش سازد خواه اين عيب جسماني يا اخلاقي باشد يا در سخنش و حتي در مواري که مربوط به اوست مانند لباس ، خانه ، همسر ، فرزندان و مانند اينها باشد. بنابراين اگر کسي صفات ظاهر و آشکار ديگري را بيان کند غيبت نخواهد بود مگر اينکه قصد مذمت و عيبجويي داشته باشد که در اينصورت حرام است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html